Thursday, December 10, 2015

KLASIFIKACIJA NIVOA NASILJA U ŠKOLI





Reakcija prema nivou nasilja

Problem nasilja prvog nivoa treba da reši odeljenjski starešina, u saradnji sa celim odeljenjem i roditeljima nasilnika i žrtve. Ako to ne urodi plodom, ako se nasilje ponavlja, ili isti učenik više puta trpi nasilje prvog nivoa, treba da se uključe i drugi organi škole.
Na drugom nivou, osim odeljenjskog starešine i obaveznog učešća roditelja, u rešavanje probema uključuju se i školski pedagog/psiholog, tim za zaštitu od nasilja i direktor. Ukoliko vaspitni rad ne da rezultate, direktor pokreće vaspitno-disciplinski postupak.
Na trećem nivou nasilja postupak vodi direktor s timom za zaštitu od nasilja, uz obavezno učešće roditelja, mada se oni mogu i isključiti ako se proceni da je njihovo prisustvo štetno. Direktor mora da podnese prijavu policiji i centru za socijalni rad (CSR) i da obavesti Ministarstvo prosvete u roku od 24 sata od incidenta. Ovde je pokretanje vaspitno-disciplinskog postupka obavezno, a škola mora da tretira nasilje trećeg nivoa kao težu povredu obaveza učenika.
Prijave policiji, CSR-u i Ministarstvu obavezno se podnose i u slučaju da tim za zaštitu od nasilja i direktor nisu u stanju da procene nivo nasilja.
Nasilje drugog nivoa i ponovljeno nasilje prvog nivoa tretiraju se kao lakša povreda obaveza učenika.

Operativni plan zaštite

Za slučajeve nasilja drugog i trećeg nivoa donosi se i takozvani operativni plan zaštite, koji treba da razradi sve aktivnosti kojima će se kod žrtve, nasilnika, ali i svih učenika koji su bili svedoci nasilja otkloniti ili bar ublažiti posledice nasilja, stvoriti bezbedno okruženje i svi učesnici reintegrisati u zajednicu. Plan može predvideti različite vrste vaspitnog rada s pojedincima (na primer, psihoterapija) i grupom, prilagođavanja nastave novonastaloj situaciji i slično, a mora da sadrži rokove za te aktivnosti i odredi ko je odgovoran za njihovo sprovođenje.

Praćenje i dokumentacija

Odeljenjski starešina, tim za zaštitu od nasilja i stručni radnici škole dužni su da prate efekte mera koje se sprovode i prilagođavaju mere onome što se dešava u stvarnosti.
Svaki slučaj nasilja u školi mora se evidentirati, a dokumentacija o njemu čuvati. Pri tom se, naravno, mora obezbediti poštovanje privatnosti svih na koje se dokumentacija odnosi.

No comments:

Post a Comment